Experienta mea la Arcadia - Quick Check Lady

vineri, 10 octombrie 1980

La doctor
Nu o sa incep sa va spun cit mi-a iesit hemoglobina, nici la ce valoare e colesterolul meu! M-am gindit in schimb sa va spun cite ceva despre experinta mea la Arcadia. Poate va fi de folos cuiva, mai ales celor care sint din Iasi.


Cind vine vorba de controale medicale, analize, ecografii etc, etc, etc, pe mine ma apuca criza de nervi. Mi-e o frica de mor asa mare cum sint. Daca vine vorba de luat singe, eu pling o saptamina inainte de recoltare si una dupa. De cusut, operat, dezinfectat, sa nu aud. :))

Cum de am ajuns totusi la doctori? M-am tot simtit rau, obosita, slabita, irascibila. Ba ma durea in stinga, ba ma durea in dreapta. Era clar ca aveam lipsuri si o data si o data tot trebuia sa fac un drum pina la un spital. Ironia sortii a fost ca o colega de serviciu sa-mi spuna de un pachet de analize si consulatii pe care il au cei de la Arcadia, pachet care mi s-a parut extrem de avantajos. Eram la munca, dar in secunda urmatoare am dat telefon sa ma programez. Daca nu o faceam atunci, nu o faceam niciodata. 

Despre ce pachet e vorba? Se numeste Quick Check Lady. O simpla cautare pe google va va spune cum puteti sa beneficiati de el, la ce numar sa sunati ca sa va programati dar si alte detalii care v-ar putea interesa. Eu o sa va spun cit costa, cit a durat si cum a fost.

Auzisem de Arcadia, dar nu am fost niciodata acolo. Am sunat cu inima strinsa si am cerut progamare pentru a doua zi. A fost cam in scurt dar m-au sunat in jumatate de ora inapoi ca sa-mi spuna sa ma prezint la ora 9.00 la sediul principal. (mai au doua centre mai micute prin centrul orasului Iasi).

Am platit 550 de lei si am beneficiat de:
- un set de analize de laborator: singe si urina
-consultatie endocrinologica cu ecografie tiroidiana
-consultatie ginecologica cu ecografie si test Papanicolau
-consultatie interne cu ecografie abdomen si electrocardiograma
-consulatie dermato
-o sedinta psihologica

 Sa le luam pe rind:

Analizele de laborator: daca-mi vedea cineva fata cu care am intrat pe usa de la recoltare cred ca ma ducea direct la psiholog. Ce sa va spun? S-au comportat exemplar. M-au dadacit 5 minute inainte sa-mi ia singe, vreo 5 minute dupa. De parca eram numai eu acolo. Nu mai zic ca am pus ochii pe doamna doctor care mi-a recoltat, ca si data viitoare (he, he, daca o mai fi vreodata) sa ma duc tot la ea! :)) Rid si eu, ce minte am!

Endocrine. Doamna doctor de la endocrine cred ca a fost singura care a facut o consultatie asa cum trebuie: mi-a pus intrebari despre inaltime, greutate, boli din trecut sau din familie, obiceiuri alimentare, vicii, probleme deosebite, etc. A urmat ecografia tiroidiana cu interpretarea rezultatelor si completarea datelor in dosar.

Gineco. Desi trebuia sa dureze, a fost scurt. Chiar foarte scurt. Nu mi s-a pus nici o intrebare. Rapid la consultatie + testul Papanicolau, tot rapid o ecografie si gata. Nu stiu daca am stat 10 minute. Cam pe fuga! A doua oara nu as mai alege acelasi medic.

Interne. Ei, aici doamna doctor s-a dovedit a fi o adevarata profesionista. Rabdare, atentie la detalii si la intrebarile mele care nu mai conteneau, apoi ecografia facuta fara graba si intepretata pe masura ce trecea de la un organ la altul. Recomand!

Psiho. Recunosc ca nu am mai fost niciodata la pshiholog. M-am dus asa cu un sentiment ciudat, gindindu-ma ca o sa fie cam ca la spovedit. M-am bucurat cind am intrat pe usa si am vazut o fata tinara. Avea sigur pina in 30de ani. Si mi-a placut ca a stiut sa raspunda pertinent si sa-mi dea solutii adecvate secolului in care traim la tot ce am intrebat. A durat mai mult decit ma asteptam si medicul psiholog avea un calm deosebit de parca as fi fost prima persoana cu care sta de vorba.

Dermato.  Aveam programare la 1 fix, dar am intrat la fara 5 minute si am iesit la fara 1 minut. Ciudata femeie cea de la dermatologie. Si tare zapacita. La un moment dat o aud: "Ce spuneam ca nu mai stiu! Sa stii ca eu ma mai pierd asa in idei!" Nu m-a consultat, desi aveam ceva probleme, nici nu mi-a raspuns la intrebari. Doar mi-a prescris o reteta cu niste vitamine si niste sampoane si m-a mai chemat peste o luna. Clar ca nu ma mai duc!

Interpretare rezultate. Analizele de laborator erau gata, dosarul cu observatiile medicilor pe la care am trecut era si el completat; urma doar ca cineva sa le interpreteze pe toate. Si aici graba de pe lume, plus vreo doua intreruperi - a intrat un alt medic si am asteptat vreo 10 minute sa termine de vorbit. A urmat si o electrocardiograma neinterpretata si o prescriptie de reteta cu niste calciu si vitamine.

Per total, recomand, dar unii medici i-as schimba. E avantajos sa le faci pe toate in doar jumatate de zi fara sa pierzi timpul cu programari si indelungi asteptari pe la usile cabinetelor.

5 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc Corina! Pachetul chiar merita! :)

      Ștergere
  2. Ai putea sa precizezi de ce doctori ai fost multumita si de care nu ?sa stim pe cine sa alegem

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai putea sa-mi spui de care doctori ai fost multumita si de care nu ? Vreau sa fac si eu acest pachet si m-ar ajuta o opinie in alegerea doctorilor .
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Medicii ii aleg ei, in functie de ziua in care te programeaza. Eu nu am stiut la cine ma duc decit dimineata cind mi-au dat traseul cu programarile, cabinetele si medicii la care urmeaza sa ajung. Anul vitor cind voi repeta acest pachet o sa le spun la cine nu vreau sa merg chiar cu riscul de a termina toate controalele chiar si in doua sau mai mute zile. Lasa-mi adresa de e-mail si iti raspund in privat ce medici nu mi s-au parut a fi niste profesionisti. Poate ei sint buni in felul lor, dar la banii pe care ii dam si la "pretentiile" pe care le are clinica ne asteptam sa fim tratati corespunzator!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...