Februarie - luna gatitului acasa

miercuri, 12 februarie 2014

sursa
...dragostea trece prin stomac, totusi!!!

De cind a inceput luna februarie mincam doar ceea ce gatim in casa. Iar gatit nu inseamna semipreparate, conserve sau salamuri, ci supe, ciorbe, tocanite, pilaf, snitele, peste, musaca...

Desi nu mergeam foarte des, am renuntat de tot la a mai minca in oras din mai multe motive: fie ca e prea scump, fie ca ne-am saturat, fie ca am descoperit placerea gatitului impreuna si gustul mincarii facute cu dragoste in casa.

Avem trei ani de cind sintem casatoriti si cu greu am acceptat pina acum sa ma ajute sotul meu la curatenie sau gatit. Voiam sa le fac eu pe toate sa-i arat cit de "priceputa" sint, dar cind am inceput sa ma aglomerez cu proiecte si stat peste program la serviciu am ajuns sa mai apelam la mincatul in oras sau "congelate". 

Pina intr-o zi cind, am gatit impreuna o varza cu costita afumata la cuptor si am vazut amindoi ce repede se face in doi si ce buna poate fi cind e gata. Am facut si clatite americane, asta dupa ce am dat aproape 25 de lei pe doua in oras :( si briose si supa de pui cu galuste si piine de casa in vas roman si ardei umpluti si ciorba cu afumatura si... lista ar putea continua.... Si toate au iesit minunate! 

Ma bucur mult ca imi da o mina de ajutor! El se simte util, iar eu nu ma simt coplesita ca trebuie sa le fac pe toate. :)

p.s. Ianuarie nu prea a fost luna relaxarii, dar sper ca in februarie sa nu plecam de linga aragaz... :)

8 comentarii:

  1. Hm..sa nu plecam de langa aragaz..nu e tocmai romantic dar e sanatos! :)) Una peste alta, ai mare dreptate si putem sa o numim chiar provocarea lunii. Cu viscolul care a fost am experimentat si noi gatitul din camara si am descoperit avantajele..cred ca e o idee buna de o postare pe blog. :) Mult spor, te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astept cu drag sa scrii despre asta! Tot cumparam, cumparam si la un moment dat aruncam... Ne place asa sa adunam, sa avem de toate in camara, dar cind vine vorba de gatit, tot la supermarket alergam. :)

      Cu riscul de a ramine fara orez in casa, alta punga nu mai cumpar pina nu e gata cea pe care o avem acum!

      Ștergere
  2. Draga mea...felicitari pentru cei 3 ani si va doresc inca o viata impreuna pe langa cei 3 ani :P
    Sa sti ca la gandurile tale am ajuns si eu...Noi suntem colegi de munca si plecam amadoi,venim amandoi ...Asa ca un lucru precum curatenia a iesit din discutie sa il fac singura...La inceput am reusit dar apoi..am lasat-o balta.Exact ca si voi..facem totul impreuna...Absolut totul...de la curatenie pana la rufe(unul baga la spalat-celalalt le intinde)...Altfel nu se poate...Ce frumos ai scris despre experienta asta...La voi cum este?Ca la noi el gateste extrem de bine...mai bine ca mine...Eu de regula fac ciorbele...el restul :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. El gateste doar de nevoie (daca e singur), eu gatesc pentru ca asa am vazut acasa!!! Nu stiu daca mamei i-a placut sau nu, dar zilnic ne facea mincare: ciorba, felul doi si macar o data pe saptamina ceva dulce: gogosi, prajituri, un chec, o tarta.

      Nu pot spune ca toate bucatele mele au iesit din prima, dar tot gatit le-am prins gustul.

      Si noi facem la fel cu rufele: unul baga la masina si altul intinde. Si ne-am impartit in functie de anotimp: vara eu cu intinsul, iarna el! :)

      Ștergere
  3. :)) foarte frumos Amedeya...plus ca nu numai mana de ajutor, dar si momentele de trancaneala cat va merg mainile in doi sunt nepretuite:) . Pofta mare si inspiratia vine mancand;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa! E asa placut sa robotim amindoi si sa ne bucuram cind mincam! Sint singurele momente in care povestim ce s-a intimplat peste zi si sintem fericiti ca sintem impreuna!

      Ștergere
  4. Bravo ! Si noi gatim asa si intotdeauna iese bine mancarea preparata in doi :) Asa o sa invatati sa pregatiti rapid unele feluri de mancare si, crede-ma, va fi salvator in momentul in care vor apare si copii in familie. Si in mod sigur, pe ei nu vrei sa-i hranesti cu semipreparate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu! Nici noi nu vrem sa le consumam, d-apoi sa le dam celor mici! Sintem asa bucurosi cind ne iese ceva nou si facem respectivul fel de mincare de citeva ori pe luna pina ne saturam! Si apelam la el cind avem musafiri si vrem noi sa fim siguri ca nu dam gres!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...