O zi pe saptamina doar pentru familie

miercuri, 22 ianuarie 2014

sursa
Discutam zilele trecute cu o colega de la serviciu despre cit de scurt e timpul si cit de greu e uneori sa faci fata provocarilor de la serviciu si asteptarilor pe care le are familia de la tine. 


Imi spunea cu tristete ca primeste reprosuri din partea sotului pe motiv ca petrece prea putin timp cu familia si sta prea mult la serviciu. Are si un copilas de 4 anisori, dar e lasat in grija unei bone. 

Colega despre care vorbesc are in subordine o echipa de 10 oameni si din cauza programului flexibil sta la munca si 12 ore. Asta pentru ca trebuie sa fie prezenta de la prima ora cind ajunge primul angajat din echipa ei si pina cind pleaca ultimul. Sa renunte la programul flexibil, nu pot, caci e o politica acceptata de conducerea companiei, ca sa nu le plece angajatii. Sa stea mai putin, iar nu e bine. 

Isi vede sotul si copilul doar citeva ore seara. Noroc de bona care are grija de cel mic si tine si casa. La ei e ceva normal sa ai bona. Locuieste cu ei in casa si o platesc cu o suma pe care si-o permit. Duce copilul la scoala (da... ciudat, are 4 ani si e in clasa intii), face de mincare, spala si calca haine.

Cum la capitoul serviciu nu pot schimba prea multe, mi-au spus ca s-au gindit sa faca din ziua de duminica o zi a familiei. Astfel, duminica maninca impreuna, se joaca, merg la cinema, se plimba, se asculta unii pe altii, fac planuri, fac cumparaturi. 

Au impus in schimb si o regula: fara telefoane mobile, fara internet, fara discutii legate de problemele pe care le au. Asadar, duminica nu citesc si nu raspund la e-mailuri de la serviciu, fie ele cit de urgente, isi inchid telefoanele si se bucura de familie. 

6 comentarii:

  1. Buna ideea, dar cred ca e infim de putin pt cate momente se pierd in timpul saptamanii....Of, sunt atatea nevoi pe care nu le poti sustine daca nu lucreaza ambii soti, dar parca atunci cand mama poate sta acasa, chiar lucrand cate ceva ce sa aduca bani, familia e mai inchegata...Tare mult mi-as dori si eu sa pot face asta in viitor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da... ei, saracii, pierd atitea momente frumoase din viata lor si a copiilor lor. Nimeni nu cred ca-si aminteste de primul pas sau primul cuvint spus de copilas... Poate doar bona! Si asta pt ca au doar 62 de zile pentru concediul de maternitate!

      Ar fi minunat sa se intimple cum iti doresti! Ar fi familia ideala: mama acasa, tatal sa lucreze, copiii sa acresca sub ocrotirea mamei!

      Ștergere
  2. Eu zic mereu, cchiar daca lmea arunca cu rosii in mine, in Romania e de trait frate! Am avut 2 ANI concediu pt fiecare copil.....e mare lucru. Si nu mi-as schimba locul de munca pt nimic in lume....sunt mai tot timpul cu familia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu! Nu arunca nimeni cu nici o rosie! Ai dreptate! De cind sint aici tinjesc dupa programul de 8 ore din RO. M-a prins si 12 noaptea la munca si parca tot nu era de ajuns, desi aveam mai bine de 14 ore de cind eram acolo! Iar cei 2 ani.... cind le-am spus cit putem sta acasa platite sa ne crestem copiii, au crezut ca fabulez!

      Ștergere
    2. mie 2 ani mi s-au parut prea mult. Dupa 1 an si jumatate m-am intors la munca si copilul la cresa/gradinita- nu sunt carierista dar un job ma face sa ma simt utila.

      Ștergere
    3. Ascultind mai multe opinii de la mamici care au stat in concediu de crestere copil si mie mi se par cam mult 2 ani. Daca iti poti permite financiar sa stai doi ani e bine, dar daca esti strins din toate partile si mai ai si rate... e greu!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...