Doua retete cu peste...

sâmbătă, 12 aprilie 2014

sursa
...atita stiu sa fac. Peste prajit si salata cu ton. Am incercat si alte retete - la cuptor cu legume, cu ierburi, cu cartofi, in aluat, dar nu au iesit. Dupa prima gura, il lasam in farfurie. In seara asta mai incerc una, tot de pe internet si sper sa ne placa! O sa-l fac cu cartofi rasi si pesmet.

Mi se pare un aliment pretentios care nu merge pregatit cu ce ai la indemina, asa cum poti face cu carnea de pui sau porc. Nici acasa mama nu-l gatea prea des, ci doar atunci cind era dezlegare si numai prajit. Intr-o iarna a facut si pasta de peste, dar nu a avut succes la noi acasa, motiv pentru care experimentul culinar nu s-a mai repetat.

Recunosc ca am mincat cel mai bun peste la nunti, dar cind a fost vorba de a noastra am vrut la felul doi tot pui. Ne-a fost frica ca nu o sa se manince. Cu toate nereusitele mele culinare la capitolul peste, eu nu m-am lasat. Ori de cite ori mai aflat o reteta am pus-o in practica. De Buna Vestire am facut conserva de peste cu pasta de tomate. Mi-a placut, dar pentru miine as vrea sa incerc altceva; reteta de care pomeneam: un merluciu in crusta de cartofi rasi cu pesmet.

Imediat ce a vazut pozele, M. mi-a spus ca nu o sa mai astepte ziua de miine, ci o sa-l manince dupa 12 noaptea. Eu stiu ca glumeste, asa cum a facut-o de fiecare data, dar m-a amuzat copios. Tot miine o sa mincam si o bucatica de somon afumat cu piine prajita si o prajiturica de post.

1. Draga Amedeya, merluciul este un peste care imi place si mie. Azi l-a gatit S, dupa ce ne-am intors de la Biserica.
    Sper sa iti reuseasca noua reteta :). O duminica frumoasa, draga mea!

1. Sa-ti spun ca nu a iesit? Nu cred ca mai are rost! Si merluciul a devenit biban! :) Nu era la Auchan si am luat ce am gasit. Cartofii de deasupra erau cruzi, iar pestele se ardea de-acuma! Nu-i prima reteta la care dau gres, dar nici nu ma las! :)

2. îţi doresc o duminică plină de soare şi flori!

1. Linistita a fost! Si am primit si flori! Si de la sot si de la colegi! :)

3. Si eu tot cama tat stiu...prajit si la cuptor..insa am vazut ca este usor de facut si snitel..prin ou si pesmet....dar cu alta ocazie acum :D
    o saptamana frumoasa draga mea

1. Jumatate din pestele cumparat l-am facut snitel, in aluat cu bere, iar jumatate la cuptor. Cel din tigaie - o bunatate, cel de la cuptor... dezastru!!! :)

4. Paste Fericit alaturi de toti cei dragi...

1. Multumesc! Cei dragi (parintii si fratele meu) chiar mi-au fost laturi! :)

5. în prag de mare sărbătoare, Sfintele Paşti, cu drag, îţi doresc multă sănătate!

6. Paste cu bucurie! Hristos a inviat!

7. Şi eu ştiu una... Se dă fuga la o pescărie, se alege un crap proaspăt, se roagă un vânzător să purceadă la scoaterea solzilor, măruntaielor, urechilor etc., se goneşte spre casă. După ce se spală bine, se condimentează după gust, se aruncă în tavă, împănat cu usturoi, pe pat de legume. Se scaldă în apă, ulei şi suc de roşii. Se ţine în cuptor până când toate simţurile îţi vor spune STOP! Şi atunci...poftă bună!

1. Doamne, nu credeam ca pestele are urechi!!! Nici ca reteta asta poate fi asa de simpla! Trebuie sa o incerc! Parca vad ca acus o sa ne saturam de atita carne si o sa cautam alternative! Multumesc mult! Te imbratisez! :)

2. urechi=branhii.

Si eu fac la fel, la tava la cuptor, la foc 200gr, si pun condimente, sare inauntru. De obicei nu adaug apa, ca lasa legumele.

Sau fac pestele la gratar. Si mujdei.

Si mai fac tot felul salate cu peste afumat/ resturi de peste de la gratar; sau pasta de peste (pt tartine).

La pestele alb, am mai facut la tigaie cu capac cu 1 lingura ulei + 1 apa, cu un sos de smantana/ mustar .

3. De combinatia "peste-smintina" am auzit la televizor. O doamna de prin Suceava facuse in cadrul unei emisiuni niste pastravi cu smintina. Aratau fabulos si pareau tare gustosi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...