O saptamina de cind nu mai cheltui nimic

miercuri, 4 februarie 2015

Mi-am adus aminte de provocarea Iuliei de anul trecut din mai: doua zile fara cheltuieli. Atunci imi propuneam sa nu cheltui nimic doua zile intr-o luna. Acum am ajuns sa nu cheltui nimic o saptamina intreaga. Si asta nu pentru ca am gasit vreo strategie ori pentru ca mi-am planificat, ci pentru ca pur si simplu am ramas fara bani. 

Salariul vine abia pe 10; deci, distractia nu s-a incheiat inca. De citeva zile mincam din ce avem in casa: paste, multe supe (cu galuste, cu taietei, cu legume), cartofi, orez si carne din congelator (nu mai e multa) pe care o mai "inmultim" in cite o mincarica. 

Aseara am spalat haine cu detergent de vase. In punga nu mai era decit o lingura de detergent. Am gasit ceva banuti si l-am trimis pe M. al meu sa ia o pernuta de la magazinul de linga bloc, dar nu aveau. Si cum ne tot framintam ce sa punem, ne sare in ochi sticla cu detergent de vase. Buna si aia. :)

E bine ca mai avem ulei, faina si niste marunti pusi intr-o cana. Sotul are prinzul asigurat la serviciu (ce bine ca le da o masa calda!!!), iar eu maninc fructe, covrigei si bomboane de pom atunci cind vreau ceva dulce la munca. (ne-au ramas de la Craciun).

Unde s-au dus banii? Pe analize medicale, facturi marisoare, impozitul pe 2015, probleme aparute in casa (electrice), aniversari, medicamente, telefon... Inca mai am o factura de 300 de lei neplatita si am mai facut o programare pentru sot la medic marti seara. Bine macar ca e in ziua de salariu.

Nu sint amarita, dar mi-e ciuda ca puteam sa fac asta mai demult de voie. Nu trebuia sa ajung sa o fac de nevoie. Cred ca e absolut necesar sa stabilim un buget pentru mincare, caci aici am vazut eu ca se poate economisi bine si mai cred ca ar trebuie sa fac un plan cu meniul pe toata saptamina sa nu ajung sa ma mai intreb "ce mincam diseara?" si solutia sa fie "cumparam ceva rapid de la Lidl." 

O sa ma inspir si din postarea lui Carmen de aici si o sa incerc sa iau cele mai bune decizii. 

11 comentarii:

  1. Da ,stiu ca se poate sa nu cheltui niciun ban, faceam de mute ori si noi asa si nu pentru ca nu aveam deloc,dar erau pregatiti pentru n lucru,asa am reusit sa facem multe zic eu pana acum.De mancare nu ma plang,mereu am congelatorul plin cu carne pentru ca stau la tara si tin animale,un alt congelator cu legume pregatite din toamna si camara plina,dar vezi cateodata ti-e pofta de ceva si mai mergi la magazin sa iei si clar ca fain ,ulei,zahar ,detergent e obigatoriu de luat.Imi place cum scrii ,te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine ca stati la tara!! Dar faptul ca locuiti acolo nu e totul, daca nu ati fi harnici. Stiu multi care au animale si pamint, dar prefera sa cumpere pastai congelate si pui de oras... si sa lase gainile din curte sa imbatrineasca! Si eu imi doresc sa ne mutam cindva la casa si sa-mi cumpar doua congelatoare. Pina atunci ii multumesc lui Dumnezeu pentru casuta noastra!

      Ștergere
  2. Şi noi tot de ziua de 10 suntem legaţi luna aceasta, dar mai am 200 RON, salvaţi cu greu :(
    Am citit şi postarea la care ai făcut referire şi m-a apucat o tristeţe... Nu sunt împotriva economiei, planificărilor etc, dar noi parcă numai asta trebuie să facem.
    Şi faptul că cineva este obligat să spele haine cu detergent de vase mi se pare îngrozitor pentru secolul în care trăim. Ştiu că există şi oameni fără casă...ş.a., dar şi asta este inadmisibil. Oameni care fac politici împotriva altor oameni, sau mai precis: pentru a ucide alţi oameni :(
    Există atâtea resurse pe planeta asta, atâţia bani (în bancile şi buzunarele câtorva oameni).. ne-ar ajunge tuturor pentru un trai decent, frumos, armonios..
    Trist şi dureros!
    Spor, draga mea, sunt alături de tine, în gând! Şi sănătate multă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ana mea draga! Ce ma bucur ca ma intelegi! Si mie mi-e ciuda ca se imbogatesc unii si mor de foame altii. Un pic mai e pina pe 10, dar nici atunci nu flutur cu banii. Am avut ce invata din experienta de luna asta si o sa incerc sa ii folosesc cu masura! :)

      Ștergere
  3. Imi pare rau ca ati ajuns la asta, dar sa privim inainte, e o lectie.
    Pt ca de 4 ani sunt singurul venit (un salariu mediu) a trebuit sa ...invat sa nu ajung pe 0, asa ca la salariu am facut pe rand stocuri de lucruri critice pt mine: detergent (iau cand e f. ieftin/promotie si vad o diferenta mare!!), detergent de vase (am gasit promotie: 2 la pret de 1), ulei/zahar etc.

    Admir ca nu ai sarit sa te imprumuti cu banii!

    hai ca mai e 1 sapt.

    P.S. detergentul de rufe l-am inlocuit si cu sapun de rufe / sapun ras si pus la inmuiat, dar am si spalat de vreo 2 ori cu apa fierbinte si fara detergent. Nu ies perfecte dar miros a curat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu pot sa imprumut. Nu am obiceiul asta. Educatia de acasa m-a facut sa fiu asa. Mama nu a imprumutat niciodata nimic. Pe la alte blocuri vecinele isi mai imprumuta cite o tava de cuptor, zahar, cafea, masa, scaun... Ei, la noi acasa eu nu am pomenit din astea. Mama, daca nu avea sare, minca nesarat.

      Ștergere
    2. nici eu nu imprumut :) - dar stii si tu ca altii asta fac...sau fac descoperire de card si acolo cooosta...

      Ștergere
    3. Stiu... am colegi care dupa doua saptamini, nu mai au nimic si incep sa ceara in stinga si in dreapta... iar cind iau salariul, il dau celor care le-au imprumutat... Unii au intrat deja intr-un cerc vicios din care nu stiu cum o sa iasa...

      Ștergere
  4. e foarte normal sa "trebuiasca"sa ajungem in situatii dificile pentru a gasi solutiile ideale. De aceea se spune ca cel mai bun profesor este criza :)

    Eu am inceput sa ma ocup de banii si sa le poruncesc cu nerusinare ce sa faca in momentul in care sotul (singurul cu salar) a intrat pentru 7 luni in somaj tehnic. Ceea ce ne-a pus in situatia de a trai din 1/2 salariul lui, si de a ne atinge la banii economisiti. Abia atunci am luat fraiele in mana. Azi stau si ma minunez si eu cum de nu m-a dus capul sa incep sa alcatuiesc bugetul si sa fac un plan financiar mai demult... dar nah, mai bine mai tarziu decat niciodata. :)

    Cuc ateva luni in urma am avut o discutie cu soacra, in urma careia ea mi-a "taiat"ratia de oua gratis. Noa si asa am inceput sa caut retete fara oua si sa ma indragostesc de prajiturile fara oua ce le tot fac de o vreme. Sunt rapide, ieftine, light si gustoase... noa dar daca nu ar fi fost "criza" cu soacra nici princ cap nu mi-ar fi trecut ca exista retete de genul asta si sa ma pun sa le caut...
    Eu planul financiar il fac chiar inainte ca banii sa intre in cont. Macar c-o zi inainte. Pentru ca atunci cand intra ei deja sa aiba cate un nume: "telefon" "mancare" etc si nu un nume generic "Bani".
    Cauti solutii deci esti pe drumul cel bun. Va doresc multa sanatate, imaginatie, rabdare si bani :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite asta imi place mie la tine... faptul ca vezi mereu lucrurile intr-o lumina pozitiva si gasesti solutii asa de minunate si te bucuri de ele de parca ai fi facut o "descoperire".

      Recunosc ca nu m-as fi gindit niciodata sa caut retete de prajituri fara oua, daca nu as mai fi avut oua... Eu cred ca nu mai faceam prajituri deloc ori ma duceam si le cumparam gata facute.

      Daca ma crezi, ma bucur intr-un fel ca am trecut prin asta (saptamina fara cheltuieli) pentru ca ne-a mai deschis ochii. Am vazut si noi cit e de necesar sa fii cumpatat si sa pui ceva de-o parte. Si hai ca de mincare mai gasim noi ceva, dar ce te faci daca vine vreo boala peste tine? Ori se strica ceva?

      Ștergere
  5. anastasia ana, daca articolul meu te-a intristat - si banuiesc ca despre el este vorba - atunci se vede ca nu si-a atins scopul... o sa mai lucrez la asta! :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...